Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Otelcilik Sektöründe No Show Nedir? | Otelcilik Turizm |

 Merhaba Arkadaşlar, Bu yazımızda sizlere No Show hakkında bilgi vermeye çalışacağım. No Show nedir, hangi durumlarda yapılamaz, hangi durumlarda geçerlidir gibi sorulara yanıt verelim. Okuduğunuz için teşekkür ediyor, aklınıza takılan ve eksik bulduğunuz herşeyi yorumlarda belirtmenizi rica ediyorum. Keyifli okumalar! Otelcilik Sektöründe No Show Nedir? Rezervasyonu garanti altına alan kişinin otele giriş yapmadığı durumda işletme, 1 gecelik rezervasyon bedelinin misafirden tahsil edilmesine No Show denir. Bu uygulama otelin olası gelir kaybını önlemektedir.  No Show Hangi Durumlarda Geçerlidir? Tatile giderken rezervasyonumuzu online kanallar üzerinden istediğimizde site üzerinde farklı fiyatlar görürüz.  İlk seçenekte görüldüğü gibi Geri ödemesiz ibaresi bulunuyor. Otelcilik çalışanları bu fiyata Non-Refundable Rate de diyebilirler :) Bu fiyat üzerinden rezervasyon işlemi tamamlandığında misafirin vermiş olduğu kredi kartından çekim yapılabilir. Burada dikkat edilmesi ...

Otellerde Rate Parity Nedir ve Neden Önemlidir?

 Bu yazıda sizlere otel çalışanların özellikle son dönemde artan Online Seyahat Acentalardan dolayı en çok karşılaştıkları rate parity kavramını açıklamaya çalışacağız. Bu yazıyı genel olarak öğrenci arkadaşlarımızın akıllarında bir fikir oluşması için yazmaya karar verdik. Çünkü, ben üniversitedeyken böyle bir ders olmadığı için, sektöre girdiğimde parite kavramını duyunca afallamış, nasıl çözerim diye birçok sitede araştırma yapmak durumunda kalmıştım. Rate Parity Nedir? Rate Parity kavramının tanımını kısaca yapmak gerekirse fiyat eşitliği anlamına geliyor. Yani siz booking.com'da odanızı 100€ gibi bir fiyata satıyorsanız hotels.com üzerinde de aynı fiyata satmalısınız. Diyelim ki booking.com üzerinde fiyatınızı 100€ olarak, hotels.com üzerinde de 120€ olarak belirlediniz. Yüksek ihtimaldir ki, hotels.com yetkilileri sizinle iletişime geçerek, rakiplerinde fiyatın daha düşük olduğunu ve kendi sitelerinde de fiyatınızı güncellemenizi isteyeceklerdir. Rate Parity çıkarmamak için O...

Turizm Sektöründe Cross Selling

 Merhabalar, Bu yazımızda sizlere Cross Selling, yani çarpraz satışı kısaca anlatmaya çalışacağız. Keyifli okumalar! Cross Selling nedir? Cross Selling, satın alma işlemi sırasında veya sonrasında mevcut bir müşteriye benzer veya tamamlayıcı ürünler veya hizmetler sunmak anlamına gelir. Cross Selling, en etkili pazarlama yöntemlerinden biridir.Bu yöntemle, mevcut müşterilerle ilişkileri genişletip iyileştirmenin yanı sıra geliri, üretkenliği ve verimliliği artırabilirsiniz. Finans, tekstil, gıda gibi değişik sektörlerde de kullanılan çapraz satış yöntemi turizm sektöründe otellerde ve seyahat acentalarında da kullanılmaktadır.  Örnek 1 Sadece otel rezervasyonu olan bir misafire SPA hizmeti sattığımızda, misafirimizi otelin başka bir birimine yönlendirerek ek bir satış yapmış oluruz. Bu satış otelin gelirini artırmakla birlikte misafir memnuniyeti de yaratacaktır.  Örnek 2 Seyahat acentasında çalıştığımızı ve otel rezervasyonu sattığımızı düşünelim. Misafirin havaalanından...

Turizm Sektöründe KDV Uygulaması

 Turizm sektörü bilindiği gibi ülkemiz ekonomisi için oldukça önemlidir. Katma Değer Vergisi açısından değerlendirecek olursak, verilen hizmetin çeşidine bağlı olarak vergilendirme yapılmaktadır. Turizm sektöründe verilen hizmetler arttıkça vergilendirme konusunda sektöre özel uygulamalar ortaya çıkmaktadır.  Hadi gelin, Turizm sektöründe KDV nasıl uygulanıyor, bir göz atalım. Keyifli okumalar! Genel Uygulama KDV kanunun 1/1 maddesinde, Türkiye'de ticari, sınai, zirai faaliyet ve serbest meslek faaliyeti çerçevesinde yapılan teslim ve hizmetlerin KDV'ye tabi olduğu belirtilmiştir. Dolayısıyla turizm sektöründe yapılan tüm faaliyetler KDV'ye tabi tutulmuştur.  Yapılan yasal düzenlemeler ile sektörümüzün vergilendirme konusuna ilişkin hiçbir tereddüte yer bırakmayacak açıklamalar yapılmıştır. İlgili kanunun 28. maddesi gereği, Bakanlar Kurulu'na KDV oranlarını düzenleme yetkisi verilmiştir. Bu yetkiyle birlikte yayımlanan 2008/13234 sayılı Kararname ile değişik 2007/13033...

Turizm Rehberi OImak

 Selam Dostlar, Bu yazımızda Üniversitelerin Turizm Rehberliği bölümünü seçenleri neler bekliyor, Üniversiteye gitmeden Turist Rehberi olunabilir mi gibi sorulara yanıt arayacağız. Keyifli okumalar! Üniversitelerde Turizm Rehberliği Okumak  Üniversitelerde 2 yıllık Önlisans programları ve 4 yıllık Lisans programları bulunmaktadır. 2 yıllık Önlisans programına girebilmeniz için TYT sınavına girmeniz yeterlidir. Önlisans programını tamamladıktan sonra DGS sınavına girip Lisans programına da kayıt olabilirsiniz. 4 yıllık Lisans programına girebilmeniz için ise AYT sınavının DİL bölümüne girmeniz gerekir. Lisans programına girerseniz, ilk yıl Genel Turizm, Genel Ekonomi, İşletmeye Giriş, Etkili İletişim, Yabancı Dil Dersleri gibi ortak dersleri alacaksınız. Sonraki yıllarda Arkeoloji, Sanat Tarihi, Mitoloji, Türkiye'nin Turizm Coğrafyası, Anadolu Uygarlıkları gibi Rehberlik bölümüne özgü derslerden sorumlu olacaksınız. Ders adları farklılık gösterebilir. Üniversite eğitimini tamam...

Otelcilik Sektöründe Room Discrepancy Nedir? | Otelcilik Turizm |

 Otelcilik Sektöründe Room Discrepancy Nedir? Room Discrepancy  (Türkçe karşılığı Oda Uyuşmazlık Raporu) Önbüro sisteminde kayıtlı olan misafir odasının durumu ve/veya kişi sayısı ile Housekeeping departmanının kontrolleri sırasında fark ettiği uyuşmazlıktır.  Bunu bir örnekle açıklamak gerekirse, otelimizin Misafirimiz 1 kişilik rezervasyon yaptırmış, fakat odada 2 kişi konaklama gerçekleştirdiğini varsayalım. Housekeeping günlük kontrolünde bu durumu fark edip Ön Büro departmanına bildirir. Tam tersi durum da olabilir, 2 kişilik rezervasyon yaptırıp 1 kişi de kaldığını düşünürsek yine uyuşmazlık gösterecektir.  Şöyle bir olayla da karşılaşabiliriz: Misafir 3 gece rezervasyon yaptırıp 2 gece konaklayıp resepsiyona bildirmeden odayı boşaltıp çıkış yaptığını düşünelim. Bu örnekte de uyuşmazlık karşımıza çıkacaktır. Room Discrepancy amacı, gelirlerin kontrolü ve misafir memnuniyeti adına uyuşmazlık gösteren odaların yanlışlıklarının düzeltilmesidir. Bu durumun misafir ...

Otel İşletmelerinde Pansiyon Tipleri | Otelcilik Turizm |

  Pansiyon Tipleri Nelerdir? Bir kişi lisede veya üniversitede Turizm ve Otelcilik bölümü okuyorsa veya Otellerde çalışıyorsa bilmesi gereken belki de ilk konu pansiyon tipleridir. Aslında sadece öğrenci ve çalışanlar değil, otellerde konaklama yapan herkesin bilmesi gereken bir konu olduğunu düşünmekteyim. Sonuçta rezervasyon yaptırırken BB veya HB ibaresini görünce kafasında soru işareti kalmamalı ona göre rezervasyon yaptırmalıdır. İsterseniz hemen tüm pansiyon tiplerini tanımlayalım. BB Pansiyon Tipi Nedir? BB pansiyon tipinin açılımı Bed&Breakfast, yani Oda Kahvaltı konseptidir.  Genellikle bu pansiyon tipi şehir otelciliğinde kullanılsa da Bodrum, Antalya bölgelerinde Luxury segmentte de kullanılıyor.  Bu pansiyon tipinde adından da anlaşılacağı üzere oda fiyatının içerisine sadece kahvaltı dahil olup, otel içerisinde yapacağınız diğer tüm harcamalar ekstra olarak fiyatlandırılır. HB Pansiyon Tipi Nedir? HB pansiyon tipinin açılımı Half Board, yani Yarım Pansiyo...

Comp, House Use, Daily Use Room Nedir? | Otelcilik Turizm |

Merhabalar, Bu yazımda da en çok karıştırılan 3 terimden bahsetmek istiyorum. Bu terimler Complimentary Room, House Use Room ve Daily Use Room. Elimden geldiğince en açık şekilde açıklamaya çalışacağım. Eksik gördüğünüz veya merak ettiğiniz herşeyi yorum olarak yazabilirsiniz. Keyifli okumalar!  Complimentary Room Nedir? Misafirlere verilen ücretsiz konaklama olarak tanımlanabilir. Örneğin işletmemiz pazarlama kampanyası için sosyal medya üzerinden çekiliş yaptığını düşünelim. Çekilişi kazanan kişiye otelde ücretsiz konaklama verilir ve bu konaklamanın adı Comp. Konaklama olacaktır. Yani adından da anlaşılacağı üzere hediye edilen konaklama :) House Use Room Nedir? House Use Room, Complimentary odadan farklı olarak  otel/işletme çalışanının  konakladığı odadır.  Daily Use Room Nedir? Türkçesi Günlük Kullanım Oda anlamına gelir.  Otelimizin sahil kasabasında olduğunu düşünelim. Misafirimiz bir oda tutar, gün içerisinde tesisimizi kullanır(sahil, havuz vb.) ve akş...

Otelcilik sektöründe Upsell nedir?

Otel Sektöründe Upsell Upsell kısaca; misafir rezervasyonunun bir üst kategorideki oda satışına değiştirilmesidir.  Upsell otellerin daha fazla gelir elde etmelerinin yaygın bir yoludur. Bu işlemde küçük otel veya büyük otel ayrımı yoktur. Önemli olan oda kategorisi çeşitliliğidir. Upsell işleminin amacı daha fazla gelir etmesinin yanısıra misafir deneyimini iyileştirmeye yardımcı olmaktır. Yazacağım yazı teorik bilgi içermektedir. Pratikte iş resepsiyonistin tabiri caizse esnaflığına kalıyor. Kimi kişi ayda 1 kişiye upsell yaparken kimisi ayda 10 kişiye upsell yapıyor. Upsell oda satışında uygulandığı gibi F&B tarafında da uygulanmaktadır.  Ama bu yazıda oda satışını ele almak istiyorum. Nelere dikkat etmeliyiz? Misafirle iyi bir diyalog kurun. Misafirin otele geliş amacını ve ihtiyaçlarını anlamaya çalışın. Anladıktan sonra ona en uygun oda seçeneğini, avantajlarıyla beraber sunmalıyız. İş seyahati için gelen misafire Family Suite sunmak saçma olacaktır. Misafire ek satı...