Bu yazıda sizlere otel çalışanların özellikle son dönemde artan Online Seyahat Acentalardan dolayı en çok karşılaştıkları rate parity kavramını açıklamaya çalışacağız. Bu yazıyı genel olarak öğrenci arkadaşlarımızın akıllarında bir fikir oluşması için yazmaya karar verdik. Çünkü, ben üniversitedeyken böyle bir ders olmadığı için, sektöre girdiğimde parite kavramını duyunca afallamış, nasıl çözerim diye birçok sitede araştırma yapmak durumunda kalmıştım.
Rate Parity Nedir?
Rate Parity kavramının tanımını kısaca yapmak gerekirse fiyat eşitliği anlamına geliyor. Yani siz booking.com'da odanızı 100€ gibi bir fiyata satıyorsanız hotels.com üzerinde de aynı fiyata satmalısınız. Diyelim ki booking.com üzerinde fiyatınızı 100€ olarak, hotels.com üzerinde de 120€ olarak belirlediniz. Yüksek ihtimaldir ki, hotels.com yetkilileri sizinle iletişime geçerek, rakiplerinde fiyatın daha düşük olduğunu ve kendi sitelerinde de fiyatınızı güncellemenizi isteyeceklerdir.
Rate Parity çıkarmamak için Online Seyahat Acentelerine verdiğiniz komisyondan bağımsız olarak, çalıştığınız tüm kanallarda aynı fiyattan satışa çıkmalısınız. Çünkü tüm siteler müşteri çekmek için en düşük fiyat garantisiyle çalışmaktadır. Burda biz otelcilere düşen de tüm sitelere aynı fiyatı vermektir. Bu şekilde hem çalıştığınız acentelerle işbirliğinizi artırabilir, hem de misafirin gözünde de güvenilirliğinizi artırabilirsiniz.
Rate Parity Neden Önemli?
- İlk olarak misafir memnuniyetini ele alalım. İnternet kullanımının artmasıyla birlikte, Online Seyahat Acentaları da artış gösterdi. Artık insanlar bir seyahat acentası ofisine gitmek yerine, otel rezervasyonlarını kendileri kolaylıkla yapabiliyorlar. Herhangi bir site üzerinden gitmek istedikleri lokasyonu yazınca karşılarına bir sürü seçenek çıkıyor. Diyelimki siz hotels.com'a girdiniz ve odanızı 120€ üzerinden satın aldınız. Daha sonra booking.com sitesine girdiniz ve aynı otelin aynı odasının fiyatını 100€ olarak gördünüz. Sinirlenmez miydiniz?
- Fiyat paritesi, Online Seyahat Acentalarıyla iş birliğinizi bozabilir. Günümüzde MetaSearch dediğimiz siteler yaygınlaşıyor. Bunun en önemli iki örneği, Trivago ve Google siteleridir. Siz bu siteler üzerinde A Hotel yazdığınızda size tüm acentaların fiyatlarını göstermektedir. Eğer A Hotel'in fiyatı hotels.com'da 120€ booking.com'da 100€ ise doğal olarak siz en ucuz siteden rezervasyonunuzu yaptırırsınız. Bu durum A Hotel ile hotels.com arasındaki satış oranlarını etkileyeceğinden hotels.com'un alacağı en basit önlem A Hotel'in site üzerindeki sıralamasını aşağıya çekmek olacaktır. Böylelikle A Hotel'in potansiyel misafirini başka bir otele kaptırabilir.
- Fiyat paritesi, küçük konaklama işletmeleri için de önemlidir. Fiyat paritesini sağlayarak, MetaSearch sitelerinde ve acentaların kendi sitelerinde görünürlüğünüz arttırabilirsiniz. Ayrıca, potansiyel misafirleriniz de hangi siteden rezervasyon yaptırırsa yaptırsın aynı fiyatı görecektir. Bu da işletmenin aldığı rezervasyon sayısını artıracak, zamanla da gelirinizi artıracaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder