Ana içeriğe atla

Otellerde Rate Parity Nedir ve Neden Önemlidir?

 Bu yazıda sizlere otel çalışanların özellikle son dönemde artan Online Seyahat Acentalardan dolayı en çok karşılaştıkları rate parity kavramını açıklamaya çalışacağız. Bu yazıyı genel olarak öğrenci arkadaşlarımızın akıllarında bir fikir oluşması için yazmaya karar verdik. Çünkü, ben üniversitedeyken böyle bir ders olmadığı için, sektöre girdiğimde parite kavramını duyunca afallamış, nasıl çözerim diye birçok sitede araştırma yapmak durumunda kalmıştım.

Rate Parity Nedir?

Rate Parity kavramının tanımını kısaca yapmak gerekirse fiyat eşitliği anlamına geliyor. Yani siz booking.com'da odanızı 100€ gibi bir fiyata satıyorsanız hotels.com üzerinde de aynı fiyata satmalısınız. Diyelim ki booking.com üzerinde fiyatınızı 100€ olarak, hotels.com üzerinde de 120€ olarak belirlediniz. Yüksek ihtimaldir ki, hotels.com yetkilileri sizinle iletişime geçerek, rakiplerinde fiyatın daha düşük olduğunu ve kendi sitelerinde de fiyatınızı güncellemenizi isteyeceklerdir.

Rate Parity çıkarmamak için Online Seyahat Acentelerine verdiğiniz komisyondan bağımsız olarak, çalıştığınız tüm kanallarda aynı fiyattan satışa çıkmalısınız. Çünkü tüm siteler müşteri çekmek için en düşük fiyat garantisiyle çalışmaktadır. Burda biz otelcilere düşen de tüm sitelere aynı fiyatı vermektir. Bu şekilde hem çalıştığınız acentelerle işbirliğinizi artırabilir, hem de misafirin gözünde de güvenilirliğinizi artırabilirsiniz. 





Rate Parity Neden Önemli?

  • İlk olarak misafir memnuniyetini ele alalım. İnternet kullanımının artmasıyla birlikte, Online Seyahat Acentaları da artış gösterdi. Artık insanlar bir seyahat acentası ofisine gitmek yerine, otel rezervasyonlarını kendileri kolaylıkla yapabiliyorlar. Herhangi bir site üzerinden gitmek istedikleri lokasyonu yazınca karşılarına bir sürü seçenek çıkıyor. Diyelimki siz hotels.com'a girdiniz ve odanızı 120€ üzerinden satın aldınız. Daha sonra booking.com sitesine girdiniz ve aynı otelin aynı odasının fiyatını 100€ olarak gördünüz. Sinirlenmez miydiniz? 
  • Fiyat paritesi, Online Seyahat Acentalarıyla iş birliğinizi bozabilir. Günümüzde MetaSearch dediğimiz siteler yaygınlaşıyor. Bunun en önemli iki örneği, Trivago ve Google siteleridir. Siz bu siteler üzerinde A Hotel yazdığınızda size tüm acentaların fiyatlarını göstermektedir. Eğer A Hotel'in fiyatı hotels.com'da 120€ booking.com'da 100€ ise doğal olarak siz en ucuz siteden rezervasyonunuzu yaptırırsınız. Bu durum A Hotel ile hotels.com arasındaki satış oranlarını etkileyeceğinden hotels.com'un alacağı en basit önlem A Hotel'in site üzerindeki sıralamasını aşağıya çekmek olacaktır. Böylelikle A Hotel'in potansiyel misafirini başka bir otele kaptırabilir.
  • Fiyat paritesi, küçük konaklama işletmeleri için de önemlidir. Fiyat paritesini sağlayarak, MetaSearch sitelerinde ve acentaların kendi sitelerinde görünürlüğünüz arttırabilirsiniz. Ayrıca, potansiyel misafirleriniz de hangi siteden rezervasyon yaptırırsa yaptırsın aynı fiyatı görecektir. Bu da işletmenin aldığı rezervasyon sayısını artıracak, zamanla da gelirinizi artıracaktır.



Rate Parity Olmaması Ne Yapabiliriz?

Yazımızın başında da dediğimiz gibi tüm sitelere komisyon farkı gözetmeksizin aynı fiyatı vermemiz gerekiyor. Bunun için sitelerin extranetlerinde oda kurulumlarını, fiyat kurulumlarını, indirim oranlarını, kampanyaları doğru bir şekilde tanımlamamız gerek. Böyle yazınca zor gibi duruyor değil mi? Neyseki, imdadımıza teknoloji yetişiyor. Günümüzde çoğu otel (özellikle zincir oteller) Channel Manager dediğimiz kanal yöneticisini kullanmaya başladı. Kanal yöneticisi sayesinde çalıştığımız tüm sitelere aynı fiyatı ve oda müsaitliğini tek bir tıkla gönderebiliyoruz. Bu işlem yazdığımız kadar kolay olsa da, büyük otellerde sadece online kanal yönetimi ile ilgilenen çalışanlar olduğunu düşünürsek bu işin eğitimini almak çok önemli.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Otel İşletmelerinde Pansiyon Tipleri | Otelcilik Turizm |

  Pansiyon Tipleri Nelerdir? Bir kişi lisede veya üniversitede Turizm ve Otelcilik bölümü okuyorsa veya Otellerde çalışıyorsa bilmesi gereken belki de ilk konu pansiyon tipleridir. Aslında sadece öğrenci ve çalışanlar değil, otellerde konaklama yapan herkesin bilmesi gereken bir konu olduğunu düşünmekteyim. Sonuçta rezervasyon yaptırırken BB veya HB ibaresini görünce kafasında soru işareti kalmamalı ona göre rezervasyon yaptırmalıdır. İsterseniz hemen tüm pansiyon tiplerini tanımlayalım. BB Pansiyon Tipi Nedir? BB pansiyon tipinin açılımı Bed&Breakfast, yani Oda Kahvaltı konseptidir.  Genellikle bu pansiyon tipi şehir otelciliğinde kullanılsa da Bodrum, Antalya bölgelerinde Luxury segmentte de kullanılıyor.  Bu pansiyon tipinde adından da anlaşılacağı üzere oda fiyatının içerisine sadece kahvaltı dahil olup, otel içerisinde yapacağınız diğer tüm harcamalar ekstra olarak fiyatlandırılır. HB Pansiyon Tipi Nedir? HB pansiyon tipinin açılımı Half Board, yani Yarım Pansiyo...

Comp, House Use, Daily Use Room Nedir? | Otelcilik Turizm |

Merhabalar, Bu yazımda da en çok karıştırılan 3 terimden bahsetmek istiyorum. Bu terimler Complimentary Room, House Use Room ve Daily Use Room. Elimden geldiğince en açık şekilde açıklamaya çalışacağım. Eksik gördüğünüz veya merak ettiğiniz herşeyi yorum olarak yazabilirsiniz. Keyifli okumalar!  Complimentary Room Nedir? Misafirlere verilen ücretsiz konaklama olarak tanımlanabilir. Örneğin işletmemiz pazarlama kampanyası için sosyal medya üzerinden çekiliş yaptığını düşünelim. Çekilişi kazanan kişiye otelde ücretsiz konaklama verilir ve bu konaklamanın adı Comp. Konaklama olacaktır. Yani adından da anlaşılacağı üzere hediye edilen konaklama :) House Use Room Nedir? House Use Room, Complimentary odadan farklı olarak  otel/işletme çalışanının  konakladığı odadır.  Daily Use Room Nedir? Türkçesi Günlük Kullanım Oda anlamına gelir.  Otelimizin sahil kasabasında olduğunu düşünelim. Misafirimiz bir oda tutar, gün içerisinde tesisimizi kullanır(sahil, havuz vb.) ve akş...