Ana içeriğe atla

Ön Büro Müdürü(Front Office Manager) Görev ve Sorumlulukları Nelerdir? | Otelcilik ve Turizm

 Ön büro departmanının iki takım üyesi Resepsiyonist ve Bellboy'un görev ve sorumluluklarını inceledikten sonra sizler için Ön Büro Müdürünün(Front Office Manager) görev ve sorumluluklarını inceledik.


Ön Büro Müdürü İş Tanımı

Ön Büro uygulamalarında yetkilidir. Otelin Ön Büro departmanını organize eder, bu bölümde
çalışan kişilerin uyumlu ve sistemli bir şekilde yönetilmelerini sağlar. Ön Büro departmanının diğer
departmanlar ile ilgili koordinasyonunu sağlar. Otel Müdürü’ne karşı sorumludur.

Ön Büro Müdürü Görev ve Sorumlulukları

  • Departmanın gelir ve giderlerinin bütçe paralelinde gerçekleşmesini sağlar.
  • Günlük, haftalık oda dağılımlarının kontrolünü yapar ve optimal doluluğu sağlar.
  • Diğer departmanlarla olan koordinasyonu sağlar.
  • Yayınlanmış olan Ön Büro standart operasyon prosedürleri doğrultusunda departmanın hatasız çalışmasını sağlar.
  • Harici yazışmaların gecikmeden ve hatasız yapılmasını sağlar ve kontrol eder.
  • Tüm misafir kayıtlarının eksiksiz alınmasını sağlar.
  • No Showlar ile ilgili Satış Müdürü ile birlikte araştırma yapar ve gerekiyorsa faturasını çıkartır.
  • VIP Odaların bilgilerini önceden diğer ilgili departmanlar ile paylaşır ve organizasyonu yapar.
  • Misafir yorumlarından derlenen Ön Büro ile ilgili öneri, şikâyet ve eleştirileri personeli ile birlikte değerlendirir, iyileştirme çalışmalarını yaparak misafir memnuniyeti seviyesini en üst düzeyde tutmaya çalışır.
  • Yazılı gelen her türlü misafir şikâyetine dönüş yapar.
  • Misafir profillerini eksiksiz doldurtarak misafir istek ve ihtiyaçlarını sisteme girer ve takibini sağlar. İlgili birimleri bilgilendirir. ( CRM )
  • Senelik Bütçenin Ön Büro ile ilgili kısımlarının hazırlanmasından sorumludur.
  • Zimmeti altında olan kasa avansının ve Master Key’lerin doğru kullanılmasından sorumludur.
  • Yönetim Toplantılarında alınan kararların personeline aktarılmasından ve uygulanmasından sorumludur.
  • Günlük, haftalık, aylık hazırlanması gereken raporlardan sorumludur.
  • Resmi makamlarca departmanında tutulması gerekli kayıtların hatasız, zamanında ve gerektiği düzende tutulmasını sağlar.
  • Tur operatörleri ve şirketlerle yapılan sözleşmelerin gereğini yapar.
  • Yönetimi altındaki personelin performansını takip eder ve sezon sonu değerlendirmelerini yapar.
  • Periyodik departman toplantılarını yapar, toplantı notlarını Otel Müdürü’ne yazılı olarak iletir.
  • Personelin sorunlarına ve önerilerine açık olur, çözüm üretir.
  • Geleceğe yönelik personel planlamasını yapar.
  • Misafirlere verilen her servisin en iyi servis olması için personeli teşvik eder.
  • Otelin doluluğunun mümkün olan en üst düzeyde gerçekleşmesi için çalışır.
  • Otel Müdürü tarafından bu iş tanımında yer almayan özel görevler üstlenmesi istenebilir.
  • Ön Büro’yu ilgilendiren tüm iç ve dış çalışma alanlarından sorumludur. ( Ön Kapı, Belldesk,
  • Concierge Desk, İş Merkezi, Emanet Kasalar, Lobi )

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Otel İşletmelerinde Pansiyon Tipleri | Otelcilik Turizm |

  Pansiyon Tipleri Nelerdir? Bir kişi lisede veya üniversitede Turizm ve Otelcilik bölümü okuyorsa veya Otellerde çalışıyorsa bilmesi gereken belki de ilk konu pansiyon tipleridir. Aslında sadece öğrenci ve çalışanlar değil, otellerde konaklama yapan herkesin bilmesi gereken bir konu olduğunu düşünmekteyim. Sonuçta rezervasyon yaptırırken BB veya HB ibaresini görünce kafasında soru işareti kalmamalı ona göre rezervasyon yaptırmalıdır. İsterseniz hemen tüm pansiyon tiplerini tanımlayalım. BB Pansiyon Tipi Nedir? BB pansiyon tipinin açılımı Bed&Breakfast, yani Oda Kahvaltı konseptidir.  Genellikle bu pansiyon tipi şehir otelciliğinde kullanılsa da Bodrum, Antalya bölgelerinde Luxury segmentte de kullanılıyor.  Bu pansiyon tipinde adından da anlaşılacağı üzere oda fiyatının içerisine sadece kahvaltı dahil olup, otel içerisinde yapacağınız diğer tüm harcamalar ekstra olarak fiyatlandırılır. HB Pansiyon Tipi Nedir? HB pansiyon tipinin açılımı Half Board, yani Yarım Pansiyo...

Comp, House Use, Daily Use Room Nedir? | Otelcilik Turizm |

Merhabalar, Bu yazımda da en çok karıştırılan 3 terimden bahsetmek istiyorum. Bu terimler Complimentary Room, House Use Room ve Daily Use Room. Elimden geldiğince en açık şekilde açıklamaya çalışacağım. Eksik gördüğünüz veya merak ettiğiniz herşeyi yorum olarak yazabilirsiniz. Keyifli okumalar!  Complimentary Room Nedir? Misafirlere verilen ücretsiz konaklama olarak tanımlanabilir. Örneğin işletmemiz pazarlama kampanyası için sosyal medya üzerinden çekiliş yaptığını düşünelim. Çekilişi kazanan kişiye otelde ücretsiz konaklama verilir ve bu konaklamanın adı Comp. Konaklama olacaktır. Yani adından da anlaşılacağı üzere hediye edilen konaklama :) House Use Room Nedir? House Use Room, Complimentary odadan farklı olarak  otel/işletme çalışanının  konakladığı odadır.  Daily Use Room Nedir? Türkçesi Günlük Kullanım Oda anlamına gelir.  Otelimizin sahil kasabasında olduğunu düşünelim. Misafirimiz bir oda tutar, gün içerisinde tesisimizi kullanır(sahil, havuz vb.) ve akş...