Selamlar!
Bu yazımızda otellerin beyni olarak tanımlanan Ön Büro departmanının en önemli üyesi ''Resepsiyonist''lerin görev ve sorumluluklarını inceleyeceğiz.
Öncelikle Resepsiyonist'in görev tanımı ile başlayalım.
Resepsiyonist Görev Tanımı
Misafirlerin giriş, çıkış, oda işlemleri ile birlikte konaklama süresince misafirlerin her türlü
talebini karşılamakla sorumludur. Görevini Ön Büro Müdürü tarafından belirlenmiş bulunan
uygulamalar, işletme talimatları ve prosedürlerine göre yapar.
Resepsiyonist Görev ve Sorumlulukları
- Vardiyaya başlamadan önce otelin o günkü doluluğunu, satılabilir oda fiyatını ve satılabilir oda sayısını bilir.
- Bir önceki vardiyadan o ana kadar olan bilgileri temin eder, log-book veya vardiya defterine yazılanları okur ve takip edilmesi gereken bir konu varsa ilgilenir.
- O gün gelecek ve ayrılacak olan misafirlerin listesini alır, özel talepleri varsa değerlendirir.
- Otelde gerçekleşecek olan organizasyon, toplantı ve aktiviteler hakkında bilgi sahibi olur.
- Resepsiyon çalışma alanı, iş merkezi ve lobi’nin tertip ve düzeninden sorumludur.
- Otele gelen misafirleri karşılar, kaydını yapar. Özel istekleri varsa yerine getirmeye çalışır.
- Konaklama kartının eksiksiz doldurulmasını sağlar.
- Oda fiyatları hakkında bilgi sahibidir.
- Otelde konaklayan misafirlerin ödemelerini takip eder.
- Misafirlerin dilek ve şikâyetlerini dinleyip çözüm bulur, çözüm bulamadığı takdirde bir üstüne bilgi verir.
- İlgili diğer departmanlarla koordineli çalışır.
- Tüm kasiyerlik işleri ile ilgilidir. ( Para bozma, çıkış, depozito, tahsilat vs.)
- Rehber, acente ve şirket yetkilileri ile daima iyi ilişkiler içindedir.
- Misafirlerin talep ettiği her türlü isteği takip eder.
- Misafirlere mümkün olduğunca çok isimleri ile hitap etmelidir.
- Gerektiğinde concierge, operatör, bellboy ve iş merkezine ait servislerle ilgilenmelidir.
- Periyodik Ön Büro toplantılarına katılır, öneri ve düşüncelerini aktarır.
- Tüm eğitim programlarına katılır.
- Her zaman güler yüzlü, temiz, bakımlı ve düzenli olmaya özen gösterir.
- Sorunlar için yeni ve yaratıcı çözümler üretir ve bunu yöneticilerine bildirir.
- Misafirlere verilen her servisin otelin satış ve pazarlamasındaki rolünün bilincinde olarak en iyi servisi üretir ve çalışma arkadaşlarını teşvik eder.
- Bölge hakkında bilgi sahibidir.
- Hastane, polis, itfaiye gibi acil durumlar için gerekli mercileri bilir.
- Bu iş tanımında belirlenen görevler dışında Otel Müdürü veya Ön Büro Müdürü tarafından verilecek olan görevleri üstlenir.
Yorumlar
Yorum Gönder