Ana içeriğe atla

Bellboy Görevleri Nedir? | Otelcilik ve Turizm

Otelcilik sektörünün hizmet kalitesini arttıran, misafirlerin giriş ve çıkışlarında onlara yardımcı olan, rehberlik eden resepsiyoniste destek olan görevliye bellboy adı veriliyor. Otelcilik sektörü için büyük bir öneme sahip olan bellboylar otellerin misafir ile iletişimi için kritik bir görev yapmaktadır. Bu yazımızda bellboy görev ve sorumluluklarına bakacağız.


Bellboy Görevleri


Bellboy Görev Tanımı

  • Mesaisine zamanında, kişisel bakımını yapmış bir şekilde gelmelidir.
  • Tüm otelcilik sektörü çalışanları gibi her zaman güleryüzlü olmalı, çalışma arkadaşları ve misafirlere karşı saygılı davranmalıdır.
  • Misafirleri girişte karşılayarak odasına kadar eşlik eder ve eşyalarına yardımcı olmalıdır.
  • Misafir eşyalarını taşırken, kendi sağlığı için ergonomi kurallarına uymalıdır.
  • Oda ve otel hakkında misafirlere bilgi vermelidir.
  • Misafirlerin özel isteklerini ilgili amirine bildirerek departmanlar arası iletişimi sağlamalıdır.
  • Misafir talebi olması durumunda, otel yönetiminin de onayıyla misafirin alışverişini yapar.
  • Özellikle resepsiyon olmak üzere, gerektiğinde çalışma arkadaşlarına yardımcı ve destek olur.
  • Bellboy yaptığı iş itibariyle hızlı ve pratik olmalıdır.
  • Bagaj odası temizliği ve düzenini yapar.
  • Bellboy arabasının temizliğini sağlar.



  • Otel misafirinin talebi olması durumunda ulaşım, gezilip görülecek yerler, eğlence yerleri gibi mekanlar hakkında bilgi vermelidir.
  • Yönetim tarafından misafire iletilecek mesaj kartlarını, misafirlere ulaşmasını sağlamalıdır.
  • Resepsiyon deskinin düzenini ve temizliğinin yapılmasını sağlar.
  • Misafir talebi olması durumunda oda göstermeli ve otelin aktivite alanlarını gezdirmelidir.
  • Misafirin şikayetini bellboya iletmesi durumunda, şikayeti ilgili amire bildirerek misafir memnuniyetini sağlamalıdır.
  • Oda değişikliğini yapmalıdır.
  • Misafirin çıkış işlemleri sırasında eşyalarına yardımcı olmalı ve misafir aracına kadar veya taksi/transfer aracına kadar götürmelidir.
  • Misafirin emanete vereceği valizleri etiketlemelidir.
  • Misafir valizlerini bagaj odasında muhafaza etmelidir.
  • Sorumluluk alanı genel olarak lobby olduğu için, şüpheli gördüğü kişileri güvenlik departmanına haber vererek olası durumları önleyebilir.
  • Resepsiyon ofisinde eksik gördüğü malzemeleri çekmelidir.

Yorumlar