Otellerde "Reservation Clerk - Rezervasyon Görevlisi" Görev ve Sorumlulukları Nedir? | Otelcilik Turizm |
Bu yazımızda sizlere Satış ya da Ön Büro departmanına bağlı olarak çalışan Rezervasyon Görevlisi'nin görev ve sorumluluklarından bahsedeceğiz. Bazı otellerde Satış Pazarlama departmanına bağlı olarak çalışırken, bazı otellerde ise Ön Büro departmanına bağlı olarak çalışmaktadır.
Rezervasyon Görevlisi Görev ve Sorumlulukları
1. Telefon, E-mail veya İnternet Siteleri ile gelen rezervasyonları alır ve doğru biçimde kayıt eder.
2. Tüm fiyatlar, konaklama şekilleri ve otelde sunulan imkanlar hakkında detaylı bilgiye
sahiptir.
3. Bilgisayar programının kullanımına hakimdir.
4. Dosyaları düzgün, sıralı ve güncel olarak muhafaza eder.
5. No Show, reddedilen rezervasyonlar ve gelmeyen misafir kayılarını tutar.
6. Şirket ve acenta fiyatlarını, anlaşma şartlarını bilir.
7. Acenta kontenjanlarını takip eder.
8. Alınan rezervasyonlarda özel istekler var ise bunları Resepsiyona iletir, rezervasyon notu olarak sisteme işler.
9. Günlük rezervasyonları bigisayara kayıt eder, yazılı konfirmasyon mektubu gönderir
10. İnternet sitesinden gelen rezervasyonlarının işleyiş prosedürünü bilir, dosyalamasını yapar.
11. Günlük VIP listesini hazırlar.
12. Yazışmalara 24 saat içinde haber verir.
13. Resmi merciler için gerekli raporları hazırlar.
14. Gerektiğinde amirinin vereceği tüm görevleri yapar.
15. Günlük raporları bağlı olduğu amirlerine gönderir.
Yorumlar
Yorum Gönder