Ana içeriğe atla

Otellerde "Santral Görevlisi" Görev ve Sorumlulukları Nedir? | Otelcilik Turizm |

 Otellerde Ön Büro departmanına bağlı olarak çalışan Santral Görevlisi'nin görev ve sorumluluklarına bakacağız. Hadi gelin, Santral Görevlisinin iş tanımından başlayalım.


Santral Görevlisi İş Tanımı

Otel içerisinde telefon haberleşmesini en iyi şekilde idare eder, mesajları alır ve hızla ilgili
kişilere ulaştırılmasını sağlar. Görevini Ön Büro müdürü tarafından belirlenmiş bulunan
uygulamalar, işletme talimatları ve prosedürlere göre yapar.



Santral Görevlisi Görev ve Sorumlulukları


1. Vardiyasına başlamadan önce bir önceki vardiyada ile bilgi alışverişinde bulunur.

2. Log-book’u okur, takip edilmesi gereken işler varsa takibini yapar.

3. Otelin doluluğu hakkında bilgi sahibi olur.

4. Telefonla konuştuğu kişilere mümkün olduğunca isim ile hitap etmeye çalışır.

5. Otele gelen telefonları bekletmeden telefon standartlarına bağlı kalarak cevaplandırır.

6. Mesajları olabildiğince çabuk gerekli yerlere ulaşmasını sağlar.

7. Otel ile ilgili gerekli bilgiye sahiptir, telefonla sorulan soruları doğru ve kendinden emin bir şekilde cevaplandırır.

8. Otelde gerçekleştirilen toplantı, organizasyon ve aktiviteler hakkında bilgi sahibidir.

9. Uyandırma işlemlerini takip eder.

10. Her zaman güler yüzlü, temiz, bakımlı ve düzenli olmaya özen gösterir.

11. Misafir şikâyetlerini dinler ve çözüm için ilgili departman sorumlusunu bilgilendirir.

12. Sürekli olarak interface’i kontrol eder. Telefonların doğru bir biçimde misafir odalarına işlendiğinden emin olur. Sesli mesaj sisteminin düzgün çalışmasını kontrol eder.

13. Resepsiyondan gelen telefon taleplerini cevaplandırır ve ücretin tahsis edilmesini sağlar.

14. Misafirlere gelen mesajları detaylı olarak tam ve eksiksiz alır.

15. Misafirlere faks veya e-mail yolu ile gelen mesajları alır ve olabildiğince hızlı bir şekilde iletilmesini sağlar.

16. Gerektiğinde resepsiyon ve iş merkezi servislerine yardımcı olur.

17. Gerektiğinde çamaşırhane, kat hizmetleri için misafirlerden gelen telefonları cevaplar.

18. Periyodik Ön Büro toplantılarına katılır.

19. Tüm eğitim programlarına katılır.

20. Bu iş tanımında belirlenen görevler dışında Otel Müdürü veya Ön Büro Müdürü tarafından verilecek olan görevleri üstlenir.

21. Bölge hakkında yeteli bilgiye sahiptir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Otel İşletmelerinde Pansiyon Tipleri | Otelcilik Turizm |

  Pansiyon Tipleri Nelerdir? Bir kişi lisede veya üniversitede Turizm ve Otelcilik bölümü okuyorsa veya Otellerde çalışıyorsa bilmesi gereken belki de ilk konu pansiyon tipleridir. Aslında sadece öğrenci ve çalışanlar değil, otellerde konaklama yapan herkesin bilmesi gereken bir konu olduğunu düşünmekteyim. Sonuçta rezervasyon yaptırırken BB veya HB ibaresini görünce kafasında soru işareti kalmamalı ona göre rezervasyon yaptırmalıdır. İsterseniz hemen tüm pansiyon tiplerini tanımlayalım. BB Pansiyon Tipi Nedir? BB pansiyon tipinin açılımı Bed&Breakfast, yani Oda Kahvaltı konseptidir.  Genellikle bu pansiyon tipi şehir otelciliğinde kullanılsa da Bodrum, Antalya bölgelerinde Luxury segmentte de kullanılıyor.  Bu pansiyon tipinde adından da anlaşılacağı üzere oda fiyatının içerisine sadece kahvaltı dahil olup, otel içerisinde yapacağınız diğer tüm harcamalar ekstra olarak fiyatlandırılır. HB Pansiyon Tipi Nedir? HB pansiyon tipinin açılımı Half Board, yani Yarım Pansiyo...

Comp, House Use, Daily Use Room Nedir? | Otelcilik Turizm |

Merhabalar, Bu yazımda da en çok karıştırılan 3 terimden bahsetmek istiyorum. Bu terimler Complimentary Room, House Use Room ve Daily Use Room. Elimden geldiğince en açık şekilde açıklamaya çalışacağım. Eksik gördüğünüz veya merak ettiğiniz herşeyi yorum olarak yazabilirsiniz. Keyifli okumalar!  Complimentary Room Nedir? Misafirlere verilen ücretsiz konaklama olarak tanımlanabilir. Örneğin işletmemiz pazarlama kampanyası için sosyal medya üzerinden çekiliş yaptığını düşünelim. Çekilişi kazanan kişiye otelde ücretsiz konaklama verilir ve bu konaklamanın adı Comp. Konaklama olacaktır. Yani adından da anlaşılacağı üzere hediye edilen konaklama :) House Use Room Nedir? House Use Room, Complimentary odadan farklı olarak  otel/işletme çalışanının  konakladığı odadır.  Daily Use Room Nedir? Türkçesi Günlük Kullanım Oda anlamına gelir.  Otelimizin sahil kasabasında olduğunu düşünelim. Misafirimiz bir oda tutar, gün içerisinde tesisimizi kullanır(sahil, havuz vb.) ve akş...